Перейти до основного вмісту

Remote sellers,marketplace seller and Economic Nexus

Source: https://www.tax.virginia.gov/remote-sellers-marketplace-facilitators-economic-nexus

Virginia recently enacted economic nexus legislation (House Bill 1722; Senate Bill 1083; and Item 4-14 of the 2019 Appropriation Act), which means having a physical presence in Virginia is no longer a prerequisite for having to collect Virginia sales and use tax. Under the new law, a remote seller or marketplace facilitator has economic nexus if they sell or facilitate the sale of more than $100,000 in annual gross retail sales or 200 or more transactions to Virginia customers.
Remote sellers and marketplace facilitators who meet the new economic nexus standards are required to register with Virginia Tax to begin collecting sales tax starting July 1, 2019. 
You may qualify as a “remote seller,” a “marketplace seller," or a “marketplace facilitator,” or any mix of the 3 classifications depending on your retail sales activities in Virginia. See the corresponding section below to see what you need to do in each role. 

What is a remote seller?

A remote seller is any dealer that, in the previous or current calendar year, either receives greater than $100,000 in gross revenue from retail sales, or engages in 200 or more separate retail sales transactions, or any software provider acting on behalf of such dealer.

Do you sell through a marketplace facilitator only?

If all of your sales in Virginia are conducted through a marketplace facilitator’s platform, you are considered a "marketplace seller" and do not need to register to collect Virginia sales tax. Your marketplace facilitator is responsible for the tax on sales through the marketplace. See the marketplace sellers section for more information.
Do you sell through a marketplace facilitator and another venue, like your own website?
If your annual direct sales to Virginia customers (sales that aren’t made through the facilitator) total more than $100,000 or 200 or more total transactions, you need to register to collect Virginia sales tax. Register online, or complete Form R-1. You will have to begin filing Virginia sales tax returns for your direct sales only. Your marketplace facilitator is responsible for the tax on sales through the marketplace.
Don't sell through a marketplace facilitator at all?
If your annual direct sales to Virginia customers (sales that aren’t made through a marketplace facilitator) total more than $100,000 or 200 or more separate transactions, you need to register to collect Virginia sales tax. Register online or complete Form R-1.

What is a marketplace seller? 

Marketplace sellers are those who contract with marketplace facilitators to sell their products through the facilitator’s platform.

Do you need to register to collect sales tax? 

  • If all of your sales in Virginia are conducted through a marketplace facilitator’s platform, you generally do not need to register to collect Virginia sales tax. Your marketplace facilitator is responsible for the tax on sales through the marketplace. 
  • However, if you also make sales to Virginia customers outside of a marketplace facilitator’s platform, like through your own website, and you meet the $100,000 or 200 transactions threshold for remote sellers, you will need to register to collect sales tax on your direct sales. See the remote sellers section for more information.


 

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Одні лише рахунки-фактури та податкові накладні не можуть підтвердити, що правовідносини були завершеними

Source: http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100015237-odni-lishe-rakhunki-fakturi-ta-podatkovi-nakladni-ne-mozhut-pidtverditi-scho-pravovidnosini-buli-zavershenimi-1?fbclid=IwAR0BeijBICYA8U_ZDBMYBatiNk3NSLImeZGZ7P1OYFc6BLeceA2nLUdjIyY Судами попередніх інстанцій досліджені правовідносини, які за поясненнями позивача виникли на підставі усного договору про надання послуг, за змістом якого виконавець надавав послуги з організації просування відеороликів. При цьому письмового договору про надання таких послуг матеріали справи не містять, з урахуванням чого встановити дійсні наслідки реалізації за яким неможливо. Доказів, які б могли підтвердити дійсність вказаної господарської операції, не надано. Водночас долучені позивачем рахунки-фактури та податкові накладні не можуть підтвердити, що правовідносини між позивачем та його контрагентом були завершеними чи їх мета мала реальний економічний зміст. Виходячи навіть з того, що матеріали справи не містять жодних узгоджувальних документів пр

Information about Consumption Tax (Guides, Notifications etc.) Japan

Source: https://www.nta.go.jp/english/taxes/consumption_tax/index.htm Information about Consumption Tax (Guides, Notifications etc.) Basic Knowledge Guides and Brochures Notifications and Applications Cross-border supplies of electronic services

Приклади визначення категорії, до якої належить підприємство (мікро-, мале, середнє, велике) відповідно до критеріїв, наведених у Законі України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"

Source: https://buhgalter911.com/normativnaya-baza/pisma/minfin/schodo-viznachennya-kategoriyi-1040933.html Щодо визначення категорії підприємства відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (лист Мінфіну від 11.12.2018 р. № б/н)   8415   0   Печатать Обычный шрифт   МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ Щодо визначення категорії підприємства відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" Частиною другою статті 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон) встановлені критерії віднесення підприємств до мікро-, малих, середніх або великих підприємств залежно від балансової вартості активів, чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та середньої кількості працівників. При визначенні категорії, до якої належить підприємство використовуються показники, які на дату склада