Перейти до основного вмісту

GST changes for Australian retailers who use drop shipping

From 1 July 2018, GST will apply to sales of low value imported goods (valued at A$1,000 or less) to consumers in Australia.
These GST changes will also affect Australian GST-registered suppliers including Australian retailers who 'drop ship'.
Drop shipping in this context refers to sales of goods that are located overseas at the time of sale and sent directly to consumers in Australia from an overseas source (for example, manufacturer, wholesaler or warehouse).
Currently these transactions do not incur GST. However, from 1 July 2018, Australian retailers should treat these sales the same as other domestic sales, and apply GST at the point of sale.
These changes will ensure goods sourced domestically and from offshore receive the same GST treatment when sold to consumers in Australia.
Imported goods valued above $A1,000, as well as all tobacco products and alcoholic beverages, will continue to have GST applied at the Australian border as per current arrangements.
Any Australian suppliers not registered for GST, will need to include drop shipping sales when determining if they are required to register. If your GST turnover is A$75,000 or more in a 12-month period, you are required to register for GST.
 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Приклади визначення категорії, до якої належить підприємство (мікро-, мале, середнє, велике) відповідно до критеріїв, наведених у Законі України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"

Source: https://buhgalter911.com/normativnaya-baza/pisma/minfin/schodo-viznachennya-kategoriyi-1040933.html Щодо визначення категорії підприємства відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (лист Мінфіну від 11.12.2018 р. № б/н)   8415   0   Печатать Обычный шрифт   МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ Щодо визначення категорії підприємства відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" Частиною другою статті 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон) встановлені критерії віднесення підприємств до мікро-, малих, середніх або великих підприємств залежно від балансової вартості активів, чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та середньої кількості працівників. При визначенні категорії, до якої належить підприємство використовуються показники, які на дату склада...

Has the cost of any computer software acquired been treated correctly?

Risk Where a lump sum payment is made for the acquisition of a software licence, it will be accepted for tax purposes that the expenditure is revenue where the useful life of the software is expected to be less than two years. Where the expected useful life of the software is longer the correct tax treatment will depend on the circumstances, as set out in the explanation below. Mitigation Identify all payments for the acquisition of new software licences, and distinguish between regular periodical payments and lump sum payments. For any lump sum payments establish what the useful life of the software is expected to be for the business. For proprietors and partnerships where the expenditure is capitalised and the expected useful life is more than two years, any amortisation is not allowable as a revenue deduction, and a claim should be made for capital allowances. For companies the appropriate tax treatment will depend on the exact nature of the software involved. Effective from 6 ...

BREXIT AND VAT

The EVD has direct and over-riding effect on all EU Member States but local legislation is required because the EVD allows for countries to pick and choose certain rules. As a result, the local VAT rules across the EU are not always consistent. Why is this important when thinking about Brexit? It’s important because once the UK leaves the EU it will theoretically (but this is not certain) no longer be bound by the EVD. This means that the UK could have free reign to amend its VAT rules as it sees fit. For example, it would no longer be prevented from applying a reduced VAT rate on supplies of women’s sanitary products which is currently precluded under the EVD. Also, the rates of VAT applied to physical and digital newspapers and books (zero-rated and standard-rated respectively) could be harmonised without having to get the agreement of all 27 other EU Member States.