Перейти до основного вмісту

Definition: Редомицилирование - смена юрисдикции

РЕДОМИЦИЛИРОВАНИЕ - СМЕНА ЮРИСДИКЦИИ

Домицилий (Domicile) — государство, в котором компания была зарегистрирована.

Редомицилирование или редомициляция - перемещение компании из государства, где компания была зарегистрирована в другое государство, т.е. смена юрисдикции, выход из зоны действия одного законодательства и переподчинение другому.

При смене юрисдикции компания должна обратиться за регистрацией бизнеса в государство редомициляции. Если законодательство такого государства разрешает перенос компании, то должны быть соблюдены следующие условия:
- перемещаемая компания временно регистрируется по новому месту нахождения,
- компания, меняющая юрисдикцию, должна прекратить свою деятельность в стране предыдущей регистрации и получить документ, подтверждающий, что она вычеркнута их реестра компаний (сертификат о дерегистрации),
- сертификат о дерегистрации, подтверждаюший прекращение деятельности компании в прежней юрисдикции, должен быть предоставлен регистратору по месту новой регистрации в течение определенного срока с момента временной регистрации.

С момента предоставления сертификата о дерегистрации процедура смены юрисдикции будет завершена.

Source: http://www.consaver.com/ru/registratsiya-i-administrirovanie-kompanij/redomicilirovanie-smena-jurisdikcii

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Приклади визначення категорії, до якої належить підприємство (мікро-, мале, середнє, велике) відповідно до критеріїв, наведених у Законі України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"

Source: https://buhgalter911.com/normativnaya-baza/pisma/minfin/schodo-viznachennya-kategoriyi-1040933.html Щодо визначення категорії підприємства відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (лист Мінфіну від 11.12.2018 р. № б/н)   8415   0   Печатать Обычный шрифт   МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ Щодо визначення категорії підприємства відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" Частиною другою статті 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон) встановлені критерії віднесення підприємств до мікро-, малих, середніх або великих підприємств залежно від балансової вартості активів, чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та середньої кількості працівників. При визначенні категорії, до якої належить підприємство використовуються показники, які на дату склада...

Has the cost of any computer software acquired been treated correctly?

Risk Where a lump sum payment is made for the acquisition of a software licence, it will be accepted for tax purposes that the expenditure is revenue where the useful life of the software is expected to be less than two years. Where the expected useful life of the software is longer the correct tax treatment will depend on the circumstances, as set out in the explanation below. Mitigation Identify all payments for the acquisition of new software licences, and distinguish between regular periodical payments and lump sum payments. For any lump sum payments establish what the useful life of the software is expected to be for the business. For proprietors and partnerships where the expenditure is capitalised and the expected useful life is more than two years, any amortisation is not allowable as a revenue deduction, and a claim should be made for capital allowances. For companies the appropriate tax treatment will depend on the exact nature of the software involved. Effective from 6 ...

Keeping a cash book: The basics of cash book accounting

You should document the operating income and expenditures of your company well, not least because doing so helps to assess its success and financial state. At the end of the fiscal year, the HMRC also needs a detailed final balance sheet for your company in order to determine the amount and type of your taxation. But how do daily account dealings look? To be able to document your cash payments in accordance with regulations, you need a cash book. But what exactly is that? And who is required to use cash book accounting? Here, we outline the most important fundamentals and explain how to correctly keep your cash book. Contents What is a proper cash book? For whom is cash book accounting required? How do I keep a cash journal? Benefits of electronics cash book accounting What risks do you run with faulty bookkeeping? What is a proper cash book? Many business owners now earn their money through cash-free payments (such as transfers, direct debits, credit card ...